Vakblad Babywereld heeft nieuwe eigenaar

De overname van BabyWereld: Een nieuw tijdperk onder Marlous van Irsen

Babywereld overgenomen door Marlous van Irsen

BabyWereld, al meer dan drie decennia de toonaangevende informatiebron voor professionals in de baby- en kinderbranche in de Benelux, heeft een nieuwe eigenaar. Op 8 juli 2024 nam Marlous van Irsen het bedrijf over van Carola Siksma-Ruiters, en sindsdien opereert het onder de naam Uitgeverij BabyWereld. Deze overname markeert een belangrijke mijlpaal voor het vakblad dat een breed scala aan professionals bedient, waaronder retailers, grootwinkelbedrijven, fabrikanten, kraamzorgorganisaties, baby- en draagconsulenten en grote kinderdagopvangcentra.

Over BabyWereld: Het vakblad

BabyWereld verschijnt vier keer per jaar en biedt een schat aan informatie over de nieuwste baby- en kinderproducten, nationaal en internationaal beursnieuws, boeiende reportages, prikkelende columns en praktische achtergrondartikelen. Het vakblad heeft een indrukwekkend lezersbereik en wordt door 51% van de respondenten als het meest gelezen en spontaan genoemde vakblad in deze branche beschouwd. Maar liefst 88% van de lezers leest het vakblad grotendeels of helemaal.

Naast het vakblad heeft BabyWereld online een consumentengedeelte genaamd BabySpullen, waar de nieuwste babyproducten worden gepresenteerd en een unieke BabyWiki waarin lastige begrippen op een heldere manier worden uitgelegd. Deze uitbreiding heeft in 2021 geleid tot een vervijfvoudiging in bezoekerscijfers.

Marlous van Irsen: De nieuwe Eigenaresse

“Al mijn werkervaring die ik de afgelopen 25 jaar heb opgebouwd valt nu samen. Zo ben ik ooit begonnen als redacteur bij het kindermodevakblad Bengels en uiteindelijk doorgegroeid tot hoofdredacteur. Heb ik het meidenblad MEIDEN-magazine helpen opzetten en was ik hoofdredacteur van HITKRANT. Verder heb ik bij DPG Media gewerkt als contentmanager voor diverse high-end bladen als Audi, KLM en Grando Keuken & Badkamers. En heb ik ervaring opgedaan als communicatieadviseur en social media coördinator bij JGZ Kennemerland. Dit is het hoofdkantoor waaronder alle consultatiebureaus vallen in de regio Haarlem.”
– Marlous van Irsen

Toekomst van BabyWereld

Onder de nieuwe naam Uitgeverij BabyWereld blijft het vakblad professionals in de baby- en kinderbranche in de Benelux voorzien van relevante informatie. Het BabyWereld magazine biedt vakinformatie over nieuwe producten, trends en vakbeurzen. De BabyWereld nieuwsbrief houdt abonnees op de hoogte van recente ontwikkelingen in de sector, met updates voor retailers en fabrikanten. Op Baby-Wereld.nl worden vakinhoud en consumenteninformatie gecombineerd, met nieuws, trends, praktische artikelen en een BabyWiki voor het verduidelijken van vaktermen. Daarnaast wordt vier keer per jaar de Baby & Toddler Box naar micro-influencers gestuurd, met daarin geselecteerde producten die via posts en reels worden gepromoot. Tevens is Marlous van Irsen organisator en voorzitter van de Baby Innovation Award verkiezing die jaarlijks wordt uitgereikt op de Negenmaandenbeurs.

Nieuwe kansen en mogelijkheden

Met Marlous van Irsen aan het roer, gaat BabyWereld een nieuwe fase in, waarbij de rijke geschiedenis van het vakblad wordt voortgezet en verder uitgebouwd. De overname biedt nieuwe kansen en mogelijkheden voor professionals in de babybranche en is een bron van informatie voor consumenten.


Nog even dit:

Eagle Commerce doet projecten met de focus op Organisatie, Marketing, ICT en E-commerce. Zo zijn wij ook partner van BabyPlanet en verantwoordelijk voor het complete ecosysteem van de website. Wij werken met meerdere partners, tools en specialisten om altijd de juiste expertise aan te kunnen bieden om (digitale) uitdagingen en doelstellingen voor bedrijven in het hele land te realiseren.

Wat kunnen wij voor je doen?


Gerelateerde blogs

  • BabyPlanet Meppel wordt een Sale Shop
  • Overname Babymarkt door Baby-Walz
  • Babydump Hoogeveen naar nieuwe locatie
  • Prenatal heeft nieuwe logistieke partner
  • Baby Plus failliet: Babywinkel en Webshop dicht