Nieuwe merkstrategie Kaspersky.

Wereldwijd cyberbeveiligingsbedrijf krijgt nieuw logo en heet voortaan Kaspersky.

Nieuwe merkstrategie Kaspersky

Kaspersky Lab onthult een nieuwe merkstrategie die de transformatie van antiviruslaboratorium naar wereldwijde technologieleider op het vlak van geavanceerde beveiligingsproducten en -diensten weerspiegelt. Daarmee verandert ook de bedrijfsnaam van Kaspersky Lab naar Kaspersky met een nieuw bedrijfslogo. De nieuwe missie: ‘bouwen aan een veilige wereld’ onderstreept Kaspersky’s toewijding aan een betrouwbare en transparante toekomst waarin iedereen op een beschermde manier een beroep kan doen op eindeloze technologische mogelijkheden.

“De nieuwe merkstrategie weerspiegelt de verschuiving van ‘cybersecurity’ naar zogeheten ‘cyber-immuniteit’. Digitale veiligheid gaat veel verder dan bescherming van computers. In een wereld waarin iedereen en alles met elkaar verbonden is, moeten we ervoor zorgen, dat ons hele ecosysteem beschermd is. Mens en technologie werken heel intensief samen waarbij er nauwelijks nog verschil is tussen een online en offline wereld. Dat betekent dat veiligheid al geborgd moet zijn bij het ontwerp van systemen en processen. Dat is heel anders dan een optionele beveiligingslaag toevoegen aan bestaande producten, processen en systemen,” vertelt Martijn van Lom, Country Manager bij Kaspersky.

In de Benelux wordt de nieuwe merkstrategie gefaseerd uitgerold. Naar verwachting zijn alle aanpassingen begin 2020 gerealiseerd.

“Vanaf de oprichting van ons bedrijf 22 jaar geleden is zowel het cyberdreigingslandschap als onze industrie onherkenbaar veranderd. We bouwen voort op onze succesvolle resultaten tot nu toe waarbij we miljoenen burgers en bedrijven beschermen tegen cyberdreigingen. Echter, we gaan een stap verder met het bouwen van een veiligere wereld die immuun is voor cyberdreigingen. Een flinke ambitie. Tegelijkertijd heeft iedereen het recht om te genieten van de vele voordelen van technologie. Daar moeten we voor blijven strijden,” concludeert Eugene Kaspersky, CEO bij het gelijknamige beveiligingsbedrijf.

Nieuwe visuele identiteit
Onderdeel van de nieuwe merkstrategie is de aanpassing van de gehele visuele identiteit van Kaspersky. Zo heeft het cyberveiligheidsbedrijf een nieuw logo gebaseerd op geometrische en mathematische exacte lettervormen. De visuele identiteit sluit aan op de kernwaarden van het bedrijf die vooral de topklasse in software-engineering en expertise op het vlak van digitale bescherming vertegenwoordigen. Het nu voormalige logo stamt uit 1997. “Vanaf die tijd is er zoveel veranderd dat we ons eigenlijk nauwelijks meer herkenden in die visuele identiteit. Dit nieuwe logo plus aangepaste bedrijfsnaam waarbij het woord ‘Lab’ komt te vervallen, passen bij onze nieuwe missie en de ambitie om wereldwijd cyber-immuniteit te realiseren”, aldus Andrew Winton, Vice President Marketing bij Kaspersky.

Over Kaspersky
Kaspersky is een wereldwijd opererend cybersecuritybedrijf opgericht in 1997. Zowel consumenten, overheidsinstanties als bedrijven vertrouwen op de uitgebreide expertise op het vlak van dreigingsinformatie en de meest geavanceerde beveiligingsoplossingen en -diensten van Kaspersky ter bescherming van kritieke infrastructuren en (eco)systemen. Zo beschermt het cybersecuritybedrijf het meest waardevolle bezit van ruim 400 miljoen consumenten en 270.000 zakelijke klanten. Meer informatie is beschikbaar op www.kaspersky.nl