MARKETING.
Het gaat niet om digitale marketing, maar om marketing in een digitale wereld.

Oplossingen
Organisatie doelstellingen vertalen naar marketingdoelstellingen en de verbinding leggen van alle activiteiten met de organisatie.
Marketing Automation en verder digitaliseren en schaalbaar maken van marketing zodat er op basis van gezond verstand en data de beste marketingstrategie wordt uitgerold.
Audit van huidige bezetting voor verdere digitalisering van marketing en bepalen van benodigde functieprofielen.
Digitale marketingactiviteiten in samenhang met Sales, E-commerce en andere onderdelen van de organisatie optimaliseren en succesvol maken.
Marketing is uitdagend en dynamisch
Marketing is een complex en uitdagend vakgebied dat voortdurend verandert. Door de ontwikkelingen op het gebied van techniek, creativiteit, data, menselijkheid én nieuwe (AI) tools op de voet te volgen, kunnen onze marketeers hun kennis en vaardigheden vergroten en succesvolle marketingstrategieën ontwikkelen die bijdragen aan het behalen van bedrijfsdoelstellingen.
Marketingstrategie
Focus op de marketingstrategie met een doordacht plan om je doelgroep effectief te bereiken en overtuigen, met als doel groei en (concurrentie) voordeel. We bepalen de richting van alle marketinginspanningen en zorgen voor een relevante inzet van middelen.
Positionering
Heb je de positionering van je bedrijf of product goed op orde? Voordat we aan een marketingplan beginnen moet dit helder geformuleerd zijn, anders zullen je marketingactiviteiten verloren gaan of in ieder geval weinig effect hebben.
Operationele Marketing
Positionering op orde en marketingstrategie klaar, dan kunnen we los. Zonder strategie is marketing immers versnipperd en inefficiënt. Een goed fundament zorgt voor focus, consistente communicatie en maximale impact. Dit voorkomt verspilling van tijd en budget en verhoogt de kans op succes.
Succesvolle Marketing
Een sterke strategie steunt op doelgroepinzicht, heldere doelen, een scherpe concurrentieanalyse, een krachtige kernboodschap, relevante kanalenselectie, en meetbare KPI’s. Haal inzichten uit interne interviews, marktonderzoek, externe experts en klantenfeedback. Vul dit aan met data-analyse, concurrentiebenchmarking en experimenteren om te ontdekken wat écht werkt. Zoek de juiste partners met ervaring en kennis van zaken, wanneer nodig.
Omdat een de organisatiestrategie niet op zichzelf staat, combineren we dat graag met onze diensten Organisatie, ICT en E-commerce.