Bol.com wordt Bol: Nieuwe merkidentiteit voor een breder platform
Na bijna 25 jaar laat bol.com het laatste deel van de naam los en gaat verder als bol.. Destijds was de toevoeging ‘.com’ nodig om te benadrukken dat het om een online winkel ging, maar tegenwoordig is dat overbodig. Bol. is uitgegroeid tot veel meer dan alleen een webshop; het is een merk dat actief is op sociale media en een populaire app heeft.
Vernieuwde huisstijl: speelser en eigentijds
Naast de naamswijziging introduceert bol. een vernieuwde huisstijl. De herkenbare blauwe kleur blijft behouden, maar de vormgeving wordt speelser en dynamischer. Dit komt onder andere tot uiting in de typografie, fotografie en een breder kleurenpalet. De eerste campagne in de nieuwe stijl, gericht op wonen, is vanaf oktober te zien.
Geleidelijke implementatie van de merkupdate
De overgang naar de nieuwe visuele identiteit gebeurt gefaseerd. Omdat verpakkingen en andere materialen niet direct worden vervangen, zal de oude stijl nog enige tijd zichtbaar blijven in het straatbeeld. De merkvernieuwing wordt in de komende jaren doorgevoerd in alle communicatiemiddelen, waaronder de website, app, campagnes en cadeaukaarten.
“We voelen ons meer bol. dan bol.com”
– Boukje Taphoorn, Chief Marketing & Sustainability Officer
Volgens Boukje Taphoorn is de naamswijziging een logische stap: “We zijn zoveel meer dan een website. Onze klanten noemen ons al ‘bol.’ en wij maken dat nu officieel.” De nieuwe merkidentiteit weerspiegelt deze evolutie en maakt het merk toegankelijker en eigentijdser.
Met deze verandering zet bol. een volgende stap in de ontwikkeling als breed online platform en marketplace voor online winkelen en inspiratie, waarbij de focus ligt op een naadloze en herkenbare klantervaring.
Ook verkopen via marketplaces zoals Bol? Met onze partner Amazin realiseren wij succesvolle groei. Wil je weten hoe dat werkt, neem dan contact met ons op.
Auteur: Jan Arend Koelstra