BABYPLANET.

BabyPlanet is de babyspeciaalzaak van het Noorden met 5 grote babywinkels en een webshop.

BabyPlanet is met 5 babywinkels en een webshop marktleider in Noord Nederland. Voor zwangere vrouwen, kersverse ouders en verzorgers is BabyPlanet hét startpunt. JuniorPlanet is de formule voor tienerkamers en tienermeubelen. De directie van BabyPlanet heeft ons gevraagd om de online strategie te ontwikkelen in combinatie met de fysieke babywinkels.

Jan Klaver en Sietze Klaver, eigenaren  van het familiebedrijf BabyPlanet, hebben een samenwerking gezocht om de strategie en uitvoering te realiseren van de huidige webshop in relatie tot de winkelactiviteiten om zo groei te realiseren. BabyPlanet is specialist in de babybranche en opgericht in 1953. Met 5 babywinkels in Drachten, Assen, Sneek, Meppel en Groningen zijn ze marktleider in Noord-Nederland. Het zesde  filiaal is een webshop.

Het missie en visie traject heeft geleid tot het formuleren van kernwaarden (HIS3). Deze staan voor Hospitality, Inspiratie, Spraakmakend en 3 generaties bevlogen. Vanuit dit vertrekpunt hebben wij de strategie omni-channel geformuleerd en daar het platform, de content strategie en de online marketing op ingericht. Binnen de organisatie heeft e-commerce een geïdentificeerde plek gekregen en is een team van marketeers samengesteld die de omni-channel gedachte vorm geeft. Strategische beslissingen worden constructief ondersteund met verzamelde en geanalyseerde data.

In een faseplan hebben we de volgende punten gerealiseerd:

  • Bepalen strategie
  • Integratie online in organisatie
  • Migratie Magento 1 naar Magento 2
  • Bouwen geheel nieuw platform op basis van Magento 2 (an Adobe Company)
  • Hypernode hosting
  • Samenstelling (online) marketingteam
  • Opleiding en training
  • Marketingplan
  • Online marketing
  • Content strategie
  • Social Media strategie
  • Data en datahygiëne
  • Schaalbaarheid en beheersbaarheid
  • Multi-channel aanpak en cross-border

Wij kijken naar hoe BabyPlanet past in de wereld van de (digitale) klant. Door op deze manier de klant centraal te stellen en het uitvoeren van de strategie behaalt BabyPlanet significante groei. Daarmee is de webshop uitgegroeid tot een digitaal cross-border platform in plaats van slechts een lokale webshop. Zowel branding, diverse conversie-types als de engagement rond deze winkelformule maken BabyPlanet een topspeler in de babybranche waar haar klanten blij van worden.

Door de focus te leggen op data, kennis, onderhoud en het toepassen van de allernieuwste inzichten in het digitale domein helpen wij BabyPlanet verder te groeien tot de Nr. 1 beste babywinkel van Nederland en België.

In 2018 heeft BabyPlanet een megastore van 3000 m2 gebouwd in Drachten. Vanaf deze nieuwe locatie hebben wij centraal de fulfilment ingericht voor alle online aankopen en hier vindt de communicatie plaats met klanten.

Website: babyplanet.nl

Ook een project starten?

MEER SUCCES PARTNERS